1. Поняття „стиль” розкрито в рядку |
А оброблена, унормована форма національної мови, яка в усному і писемному
різновидах обслуговує культурне життя народу, усі сфери його суспільної діяльності
Б різновид літературної мови, що обслуговує певну сферу суспільної діяльності
мовців і відповідно до цього має особливості добору й використання мовних засобів
В сукупність загальноприйнятих правил реалізації мовної системи, закріплених у
процесі суспільної комунікації
Г сукупність лексичних одиниць, які використовуються в мовлені
Д літературні тексти, які використовують у певних ситуаціях
|
|
|
2. Нині в сучасній українській літературній мові виокремлюють стилів |
А 5
Б 7
В 9
Г 3
Д 8
|
|
3. Ознаки наукового стилю подано в рядку |
А абстрактність, понятійність, доказовість, аргументація
Б офіційність, точність, стандартизація вислову, документальність
В образність, поетичність, зображувальність, яскраве вираження авторського „я”
Г невимушеність, безпосередність, приватність спілкування, емоційність
Д ситуативність спілкування, непідготовленість, неофіційність, невимушеність
|
|
4. Ознаки офіційно-ділового стилю зазначено в рядку |
А невимушеність, безпосередність, приватність спілкування, емоційність
Б ситуативність спілкування, непідготовленість, неофіційність, невимушеність
В офіційність, лаконічність, стандартизація вислову, регламентація тексту
Г абстрактність, понятійність, доказовість, аргументація
Д образність, поетичність, зображувальність, яскраве вираження авторського „я”
|
|
5. Ознаки конфесійного стилю подано в рядку |
А урочистість, піднесений тон, пишномовність, символізм образів
Б образність, поетичність, експресія, естетика мовлення
В аргументація, переконливість, узагальнення, висновки
Г офіційність, точність, стандартизація вислову, документальність
Д ситуативність спілкування, непідготовленість, неофіційність, невимушеність
|
|
6. Публіцистичний стиль послуговується такими мовними засобами |
А термінологія, покликання, абстрактні іменники, відносні прикметники
Б суспільно-політична лексика, риторичні запитання, емоційно забарвлені слова,
метафори
В побутова лексика, фразеологізми, емоційно забарвлені та просторічні слова
Г абстрактність, понятійність, доказовість, аргументація
Д офіційність, лаконічність, стандартизація вислову, регламентація тексту
|
|
|
7. Ознаками публіцистичного стилю є: |
А невимушеність, емоційність, приватність спілкування, наявність стереотипних
словесних формул
Б офіційність, точність, стандартизація вислову, документальність
В закличність, логічність доказів, зрозумілість інформації, емоційно-експресивна
образність
Г абстрактність, понятійність, доказовість, аргументація
Д урочистість, піднесений тон, пишномовність, символізм образів
|
|
|
8. Ознаками художнього стилю є |
А образність, поетичність, зображувальність, авторське „я”
Б урочистість, пишномовність, алегорійність, символізм образів
В об’єктивність, переконливість, понятійність, узагальнення
Г аргументація, переконливість, узагальнення, висновки
Д термінологія, покликання, абстрактні іменники, відносні прикметники
|
|
9. Художній стиль реалізується в таких жанрах |
А памфлет, фейлетон, есе, репортаж
Б роман, образок, водевіль, епіграма
В послання, проповідь, притча, апокриф
Г опус, роман, новела, вірш
Д притча, міф, легенда, стаття
|
|
10. Жанрами конфесійного стилю є |
А послання, проповіді, притчі, апокрифи
Б памфлет, фейлетон, есе, репортаж
В роман, образок, поема, оповідання
Г агіографія, містерія, міраклія, мораліте
Д послання, псалом, літопис, образок
|
|
11. Офіційно-діловий стиль має на меті |
А повідомляти про результати наукової діяльності
Б регулювати офіційні та ділові стосунки мовців у державно-правовій,
суспільно-виробничій сферах
В пропагувати важливі суспільно-політичні ідеї, сприяти вирішенню актуальних
питань, активно впливати на слухача (читача)
Г закликати людей пропагувати здоровий сросіб життя
Д повідомляти про події, які відбуваються у світі
|
|
|
12. Мета наукового стилю – це |
А усебічно впливати на думки і почуття людей, формувати ідейні переконання,
моральні якості та естетичні смаки
Б апелювати до внутрішнього світу людини, впливати на душевні переживання
В повідомляти про результати наукової діяльності
Г регулювати офіційні та ділові стосунки мовців у державно-правовій,
суспільно-виробничій сферах
Д пропагувати важливі суспільно-політичні ідеї, сприяти вирішенню актуальних
питань, активно впливати на слухача (читача)
|
|
|
13. Яке з речень не потребує редагування |
А Миття рекламних вивісок збільшить у кілька разів їх проглядаємість і
привабливість.
Б Прибирання котеджів – ідеальний порядок у домі з багаточисленними кімнатами
стане щоденною реальністю.
В Це була його перша жовта карточка у цьому сезоні.
Г Сьогодні ми будемо говорити за золото наших степів.
Д Метро стає цілком реальним фактором, а зовсім не фантазією.
|
|
|
14. Яке з речень не потребує редагування |
А Україна – найталановитіша нація.
Б Вони вже подолали найскладніший участок дороги.
В Та і є за що, Русь могутня полюбить тебе, назвать матір’ю, стать за честь твою
проти ворога, а в неволі час і життя віддасть.
Г Він не вспів закинути м’яч до кільця.
Д Особливо враження вона не призвела.
|
|
|
15. Яке з речень не потребує редагування |
А Яким образом вам вдалося отримати цю інформацію?
Б На прилавках наших магазинів стало неможливо знайти відмінних по якості
продуктів.
В І так з дня в день, на цілісінькі три місяці, які спершу здаються неосяжними,
а під кінець – такими короткими та куцими, що аж жалко на них дивитися.
Г Вдень температура становитиме від трьох до вісьми градусів.
Д Невільно приходить на думку слідуюче.
|
|
|
16. Яке з речень не потребує редагування |
А Мова йде про саме вагоме.
Б На зборах були всі без виключення.
В Хочу повідомити про зовсім друге.
Г Тобі вже, мабуть, пора!
Д Довгі кілометри асфальтових доріг залишилися позаду.
|
|
17. Яке з речень не потребує редагування |
А Інститутські аудиторії пахли фарбою й свіжістю.
Б Сьогодні Олегова поведінка не гарна.
В Мова є способом спілкування людей.
Г Звонили Мишкові батьки.
Д Вона придбала собі коштовний телефон.
|
|
18. Яке з речень не потребує редагування |
А Він попросив мене, щоб я не роповідала про його тайну.
Б П’єса схвилювала глядачів до глибини душі.
В Саме часто виписки оформлюються у вигляді цитат.
Г Необхідно поділити речення по смислу.
Д У нашій українській армії солдатів одягають у плотний одяг.
|
|
19. Яке з речень не потребує редагування |
А У творі головна героїня описується, як жінка неземної красоти.
Б Слідуючий урок – біологія.
В Кореспондент, взявши інтерв’ю у відомого хірурга, зайшов у палату.
Г Зійшовши з потяга, мені відчулося дихання рідної землі.
Д Знявши капелюха, вулиця ставала для мене ще вужчою.
|
|
20. В усіх словосполученнях рядка допущені помилки при побудові, окрім |
А оплачувати за проїзд, спускатися по сходах, відсутній із-за хвороби
Б звести нанівець, спільне підприємство, вірна відповідь
В обопільна угода, їхати автобусом, заплатити по сто гривень
Г назвати по імені, поза всяким сумнівом, прийшов по справі
Д комісія з вивчення проблеми, проживати по адресі, згідно наказу
|
|
21. Лексичну норму не порушено в словосполученні |
А картата сорочка
Б сорочка в клітинку
В приймати участь
Г виборна агітація
Д взяти себе в руки
|
|
22. Лексичну норму не порушено в словосполученні |
А рішити задачу
Б тактична помилка
В чинне законодавство
Г підняти питання
Д виключення з правил
|
|
23. Лексичну норму не порушено в словосполученні |
А збити з толку
Б зайти в тупик
В звільнити від посади
Г по вказівці вчителя
Д взяти за приклад
|
|
24. Лексичну норму не порушено в словосполученні |
А працювати по сумісництву
Б виконати по всіх правилах
В деякою мірою
Г пам’ятник Івана Франка
Д ввести в склад комісії
|
|
25. Поширені однорідні члени речення є в реченні |
А Слово „мама” приходить на уста промінцем маминої усмішки, ласкавістю очей,
листочком вишні й світлинкою сонця, пелюсткою квітки й радістю веселки, лагідністю руки й вечірньою молитвою.
Б І від цього всього-на-всього одного кроку моєї матері все набрало якоїсь
святковості, незвичності, таємничості.
В Учитель навчив насписати й читати слова „мама”, „земля”, „сонце”, „народ”,
„праця”.
Г Важко навіть уявити, скільки душевних сил, енергії, знань, умінь треба докласти,
щоб виростити й виховати справжніми людьми таких різних, не схожих між собою дітей.
Д Слова – полова, але огонь в одежі слова – безсмертна, чудотворна фея, правдива
іскра Прометея.
|
|