1. Складений підмет є в реченні |
А І нехай наше життя буде чудесною піснею.
Б Стало пахучим і свіжим повітря після грози.
В Вміти творити – означає бути мислителем своєї епохи.
Г Тут кожен камінь пише заповіт і кожна гілка шле адреси літу.
|
|
2. Тире між підметом і присудком (знаки вилучено) ставиться в реченні |
А З неба як розтоплене золото ллється на землю блискучий світ сонця.
Б Мова зайшла про поему „Аve Маrіа” охтирську книгу Багряного.
В У букварях ти наряджена і заспідничена поворозками зв’язана ледве жива…
Г От вони ці горожани!
Д Сталося все що мусило статись.
|
|
3. Продовжте речення
Другорядний член речення, який означає предмет і відповідає на питання непрямих відмінків, називається
|
А підметом
Б присудком
В додатком
Г означенням
Д обставиною
|
|
Уважно прочитайте речення та виконайте завдання 4–6.
Важко вгрузаючи в мул, всі разом підняли його (невід) на край човна …і срібляста маса улову посунулася на дно, розтікаючись та підстрибуючи на дошках … тоня справді видалася багатою.
|
4. У реченні необхідно поставити такі знаки |
А кома
Б тире
В двокрапка
Г крапка з комою
Д кома, тире
|
|
5. Виберіть значення, яке відповідає виділеному слову |
А улов риби
Б невід з рибою
В вид риби
Г знахідка
Д неправильно написане ім’я дівчини
|
|
6. Це речення містить таку кількість частин: |
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
|
|
7. Простим реченням з однорідними присудками є |
А Ніхто з присутніх не згадував сумних історій, бо це трапезування мало очистити
всіх і об’єднати.
Б Орда просувалась і просувалась, вона хотіла накрити чорними крилами Україну.
В Він пострибає і, розуміється, злякається й почне плакати.
Г Човен висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова
тінь.
Д Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці, і в цьому світі мороз поєднаний
народною фантазією з весною.
|
|
|
8. Простий дієслівний присудок виражений дієсловом бути в реченні |
А Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.
Б Цього разу він був одягнений аж надто пишно.
В Біля мосту й справді було стовпотворіння.
Г Толя був син хазяїна того будинку, де вони жили.
Д Вечір був м’який, теплий, густо настояний на степових пахощах.
|
|
9. Між підметом і присудком пропущено тире в реченні |
А Не будь тією людиною що догори щетиною
Б Думай не думай а вище себе не плигнеш.
В Не міряй всіх на свій аршин.
Г На гривеник покупки а на карбованець крику.
Д Небо над дорогою синій кришталь.
|
|
10. Непоширеним є речення |
А Двері скрипнули в тиші сумовито й самітно.
Б Хтось із старших почав співати.
В На обличчі вродливім очі в задумі.
Г Від широкого Дону холодний вітер віяв.
Д Голос певний, глухий у своїй байдужості.
|
|
11. В якому рядку тире між підметом і присудком не ставиться в реченні |
А Лелека символ батьківщини, сімейного щастя.
Б Чому саме верба одне з найшановніших дерев в Україні?
В Наша ж історія культури це своєрідний храм, який цінний не тільки працею, що в
нього вклали перші його будівники, а й працею всіх прийдешніх поколінь, без якої той храм давно перетворився б на руїни.
Г Київ це те місце, звідки тягнуться і куди стягуються всі нитки нашого культурного
буття, а Софія – його образ.
Д Він надзвичайно відповідальна людина.
|
|
|
12. В якому рядку тире між підметом і присудком не ставиться в реченні |
А Поезія Кобзаря це програма самовдосконалення, національного будівництва.
Б Для мене Тарас Шевченко не тільки великий поет великого народу, а й символ
України.
В Кожне покоління читає Кобзар як Святе Письмо книгу пізнання добра і зла.
Г Краса душі, краса любові найвища на землі краса.
Д Сивий коник то мій брат.
|
|
|
13. Тире між підметом і присудком ставиться в усіх реченнях, окрім |
А Мистецтво найкращий педагог.
Б Говорити річ нудна.
В Вірний приятель то найбільший скарб.
Г То кремень, а не чоловік.
Д Хліб усьому голова.
|
|
14. Тире між підметом і присудком ставиться в усіх реченнях, окрім |
А Мої слова не зброя, а ридання.
Б Двічі по два чотири.
В Душа моя пустка холодна й німа.
Г Відчути в окопі живу душу біля себе це справжнє щастя.
Д Ці квіти спогади про світлі дні.
|
|