1. Простим є речення |
А Ледь-ледь шаруділи верховіття грабків та де-не-де порипували, схрестившись,
молоді стовбури.
Б Була прекрасна липнева ніч, повновидий місяць простилав на траві срібну
стежку.
В Уже останній сніг розтанув, забравши за собою чистоту землі і оголивши чорні
видолинки.
Г Защебетав соловейко – пішла луна гаєм.
Д Як явір простягає віти до явора через ріку, так матері одної діти шлють пісню
гомінку.
|
|
|
2. Усі речення складні, окрім |
А На тлі смарагдових лук русло Дінця робить численні круті повороти,
наче намальовані примхливою рукою художника.
Б На стінах жител рушник найчастіше набуває форми трикутника, вістрям
спрямованого догори – тобто до неба, до Божества.
В Як деталь святкового вбрання українок рушники використовувалися під час
важливих подій родинного життя, наприклад, на весіллі, коли змінювався життєвий статус жінки.
Г За формою рушник схожий на головні убори,які ще за часів Київської Русі жінки та
дівчата чіпляли на дерева й кущі під час велелюдних річних свят на честь першоджерел життя.
Д Після білих снігів настає весна, і ми знову беремо до рук писанку.
|
|
|
3. Усі речення прості, окрім |
А Софія Київська – джерело для пізнання історії нашої культури, зокрема мистецтва
Київської Русі.
Б Протягом довгого віку писанки сформувався певний вид орнаменту й колірної
гами, характерний для окремого району.
В На Полтавщині часто використовують жовті, світло-зелені, білі барви, на тлі яких
виконують розпис яскравими фарбами.
Г У східних Карпатах побутують геометричні орнаменти, намальовані тонкими
жовтими й білими контурами.
Д Історія писанки як символу сонця, безсмертя, весняного відродження сягає в
далеке минуле й пов’зане з ритуалом весняного відновлення природи.
|
|
|
4. Виділене слово вжите в переносному значенні в реченні |
А Коні легким підтюпцем біжать дорогою.
Б Угорі щебече пташина, вітаючи сонечко.
В Тихо пливе човен за водою.
Г Діти, граючись у саду, весело сміються.
Д Торкнулось сонце клена за рікою.
|
|
5. Позначте рядок, який є продовженням фрази
Розрізняють три основних способи підрядного зв’язку…
|
А узгодження, керування та прилягання
Б мети, причини, часу
В сурядний, сполучниковий, безсполучниковий
Г єднальний, протиставний та розділовий
Д головний, залежний, другорядний
|
|
6. Спонукальним є речення |
А Відстанеш годиною, не здоженеш і родиною.
Б Достигле яблуко само з дерева падає.
В Цінуй в жнива більше хвилину, ніж взимку годину.
Г Мерзле насіння пізно сходить.
Д Над вікнами висіли білі рушники, вишиті червоною заполоччю.
|
|
7. Спонукальним є речення |
А Зупиніться, прислухайтесь.
Б Ні пером не списати, ні словом не сказати тієї несподіваної краси, якою до вас
усміхнулася долина!
В Куди ви не повернетесь – усе горить-палає, уся долина пишається, мов зверху
веселками вкрита!
Г Куди?
Д А скільки тут шуму всілякого!
|
|
|
8. Спонукальним є речення |
А Успішні люди знають, як правильно спілкуватися.
Б Ніби просять: налети, пробіжи по наших чутливих струнах-листочках, заграй
хвалу зеленому літу.
В А скільки вона таїть у собі незабутніх спогадів!
Г Хіба не однаково, де стояти?
Д Та хто ж возвеличить вас, мудрі зодчі, муляри й теслі людського життя?
|
|
|
9. Розповідним є речення |
А „Гарно з тобою, сонечку, – зашепотіла Марічка. – Світи, сонечку, світи, любе,
людям на щастя, на життя.”
Б Який же ти гарний, степе!
В Ставтеся до життя з цікавістю.
Г Хто створить про вас „Ілліаду” чи „Одіссею”, щоб увесь світ побачив справжню
велич і красу степових пірамід, що їх у невимірній щедрості щорічно зводите?
Д Ой, Купало, Купало, йди до нас вогонь носити!
|
|
|
10. Поширеним є речення |
А Лось був старий і бувалий.
Б Троянда – цариця квітів.
В Два брати – підсніжник і пролісок.
Г Здавалося, то й не квіти.
Д Ви дивитеся й дивуєтесь.
|
|
11. Поширеним є речення |
А Сонце, здавалось, зійшло.
Б Будинки помальовано.
В Він ніби намальований.
Г Ми можемо малювати.
Д Він був ні всих ні в тих.
|
|
12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні |
А Цього року може поїдемо до моря хоча б на тиждень.
Б Тепер відомо чимало імен українських учених, як-от: І.Пулюй,
М.Остроградський, досягнення яких раніше замовчувалися.
В Володя першим стрибнув із парашутом, а щасливо приземлившись, одразу
зв’язався з базою.
Г Наша експедиція лише збирає матеріали – оброблятиме їх ваша лабораторія.
Д помилки немає
|
|
|
13. Відрізняється пунктуаційним оформленням речення |
А Сміючись швидко дістала альбом із сумки.
Б Задумавшись проїхав зупинку.
В Читаючи забув про все.
Г Шкутильгаючи побрів до хати.
Д Захотівши все зможеш.
|
|
14. Неправильно розставлені розділові знаки в реченні |
А Стояла ніч, красива, мов Кармен, червоні й чорні міряла троянди.
Б Коли вона виходила на сцену, усе навколо завмирало і жила лише пісня.
В Усе: і небо, і перемелене на труху сіно, і тривожний крик птиці, і росиста отава
сповіщало, що літо здає ключі сумовитій осені.
Г Ми, не роздумуючи, взялись до діла.
Д помилки немає
|
|
|
15. Неправильно вжито фразеологізм у реченні |
А Сама від себе ще така далека, немов оце приніс мене лелека.
Б Друзі глек розбили через дрібницю.
В Горобчик миттю як схопиться, полетів, мовкне своїми ногами, десь у гущавину
заховавсь і там проспав аж до самого ранку,
Г На вступні іспити я йшов озброєний до зубів.
Д Дорослому хлопцеві не годиться нюні розпускати.
|
|
|
16. Стверджувальним є речення |
А Ні, не батьком є такий, а ворогом темним, хто брехливим язиком живе
повсякденно.
Б Так, наука – не забава, знає з чого квітне слава.
В Дикий крик і свист тривожив вечірню тишу і не давав нікому заснути.
Г Малі діти не дають спати, а великі – жити.
Д Як не любити вас літні ночі за лагідне тепло і спокій?
|
|