12. Згадується у вступі „Слова…” персонаж |
А автор
Б Боян
В князь Ігор
Г князь Святослав
Д Руська земля
|
|
13. Слова „Один брат, один Світлий – ти, Ігорю” промовляє в „Слові…” |
А Глібівна
Б Ярославна
В Святослав
Г Всеволод
Д Володимир
|
|
14. Правильним є твердження |
А автор вирішує наслідувати творчу манеру Бояна
Б князь Ігор зазнав поразки в першій битві
В перед походом Ігоря сталося затемнення місяця
Г князь Святослав перед поразкою Ігоря бачив поганий сон
Д дружину Всеволода звали Ярославна
|
|
15. Ігор („Слово…”) у кінці твору повертається з полону до |
А Путивля
Б Новгорода-Сіверського
В Києва
Г Чернігова
Д Курська
|
|
16. У „Слові…” „свої віщії персти на живії струни накладає” |
А Боян
Б Ігор
В Святослав
Г оповідач
Д Овлур
|
|
17. У „Слові…” „розтікався мислію по древу” |
А Овлур
Б Боян
В автор
Г Всеволод
Д Ігор
|
|
18. У „Слові…” „землі раді, городи веселі”. Чому? (кому?) |
А природі, яка має символічні знаки – затемнення сонця
Б Ігорю, що повертається після поразки додому
В Всеволоду, що гарно бився з половцями
Г Святославу, що ізронив золоте слово
Д Ярославу, що зміцнював Руську землю
|
|
19. Прочитайте рядки із „Слова…”
Коли Ігор соколом полетів,
тоді Овлур вовком помчав,
струшуючи собою студену росу:
підірвали-бо своїх борзих коней.
У цих рядках ідеться про
|
А перший бій з половцями
Б поразку в бою з половцями
В утечу Ігоря з полону
Г Смутен сон Святослава
Д полювання Ігоря і Овлура
|
|
20. Слова „напитися шоломом з Дону” в „Слові…” означають |
А виграти бій
Б захопити нові землі
В захопити водний рубіж
Г програти бій
Д утамувати спрагу
|
|
21. „Золоте слово” Святослава починається реченням |
А „О, вітре, вітрило! Чому, господине, так сильно вієш ти? Чому мечеш ти
хановськії стріли на своїх легеньких крильцях?”
Б „О, мої синовці, Ігорю і Всеволоде! Рано єсте почали Половецьку землю мечами
разити, а собі слави шукати.”
В „Чи не гоже було б нам, брате, розпочати давніми словами…”
Г „Сідлай, брате, свої коні бистрії, мої-бо вже готові стоять.”
Д „Хочу-бо, – сказав, – списа приломити кінець поля Половецького.”
|
|
|
22. За родовою належністю „Слово…” твір |
А ліричний
Б епічний
В драматичний
Г ліро-епічний
Д елегійний
|
|
23. „Слову…” властиві всі ознаки, окрім |
А багато символів, епітетів, метафор, гіпербол
Б зображення подій, пов’язаних з козацтвом
В розгортання подій у нехронологічній послідовності
Г сна як композиційної особливості
Д зображення подій першої половини ХІІ ст.
|
|
24. Утечу князя Ігоря з полону описано в уривку |
А … а сам вночі вовком бігав: із Києва добігав до півнів у Тмуторокань,
великому Хорсові вовком путь перебігав.
Б А князь Ігор поскочив горностаєм в очерет і білим гоголем на воду. Зметнувсь
на борзого коня і скочив з нього сірим вовком.
В … наступив на землю Половецьку, притоптав горби і яруги, змутив ріки і озера,
висушив потоки і болота.
Г Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилось. Уже-бо, браття,
невеселая година настала, уже пустиня силу прикрила.
Д Тоді вступив Ігор в золоте стремено і поїхав по чистому полю. Сонце йому
тьмою путь заступало…
|
|
|
25. „Слову…” властиві всі ознаки, окрім |
А недотримання в розповіді хронологічної послідовності
Б чергування звернень оповідача до читача з подіями
В наявність вступу, основної частини й закінчення
Г використання великої кількості художніх засобів
Д наявність художнього обрамлення
|
|
26. Докладні відомості про давніх слов’ян описано в |
А „Слові про Закон і благодать” Іларіона
Б „Галицько-Волинському літописі”
В „Повісті минулих років”
Г „Руській правді” Ярослава Мудрого
Д „Слові про похід Ігорів”
|
|
27. Основне ідейно-смислове навантаження в „Слові…” має образ |
А князя Ігоря
Б князя Всеволода
В князя Святослава
Г Бояна
Д Руської землі
|
|
28. За ідейно-тематичним змістом центральним у „Слові…” є розділ |
А „Виступ дружини князя Ігоря в похід”.
Б „Перемога в першій битві Ігоря”.
В „Поразка Ігорева війська та полон князів”.
Г „Сон і золоте слово Святослава”.
Д „Русь вітає повернення Ігоря з полону”.
|
|
29. Воєнну невдачу Ігоря автор „Слова…” пояснює передусім |
А особистою поведінкою Ігоря
Б зрадою ковуїв у бою
В пораненням Всеволода
Г недосвідченістю Ігоревих синів
Д князівськими чварами
|
|
30. Г.Сковорода навчався, але не закінчив такий навчальний заклад: |
А Чернівецький університет
Б Київську братську школу
В Острозьку школу
Г Києво-Могилянську академію
Д Харківський колегіум
|
|
31. Творчість Г.Сковороди належить до |
А монументалізму
Б класицизму
В бароко
Г синтементалізму
Д реалізму
|
|
32. Найбільший вплив на формування світогляду Г.Сковороди мав (мала) |
А Біблія
Б фольклор
В антична література
Г музика
Д філософія
|
|
33. Твір Г.Сковороди „Всякому місту…” – це зразок поезії |
А громадянської й пейзажної
Б пейзажної й філософської
В пейзажної та інтимної
Г громадянської й філософської
Д філософської та інтимної
|
|
34. Характерними особливостями байок Г.Сковороди є всі, окрім |
А вплив творів Езопа
Б поєднання літературної та живої мов
В мораль („сила”) часто в кілька разів більша, ніж основна частина
Г віршова форма
Д вплив Біблійних образів та тем
|
|
35. Олекса Мишанич про один з творів Г.Сковороди сказав так: „Та широка картина „світу”
і його мерзот, яка є у філософських трактатах, у цій пісні зібрана немов в один фокус”.
Ідеться про твір Г.Сковороди:
|
А „Бджола і Шершень”
Б „De Lebertate”
В „Кто серцем чист и душою”
Г „Всякому місту – звичай і права”
Д „Ой ти, пташко жолтобоко”
|
|
36. У пісні „Всякому місту…” морально-етичним ідеалом Г.Сковороди є |
А „сродна праця”
Б чисте сумління
В духовна краса
Г свобода особистості
Д щастя для всіх
|
|
37. За жанром твір „Всякому місту…” Г.Сковороди – це |
А байка
Б поема
В вірш
Г пісня
Д послання
|
|
38. Г.Сковорода у творі „Всякому місту…” з чистим кришталем порівнює |
А розум
Б дружбу
В првду
Г совість
Д любов
|
|
39. У вірші „De Lebertate” уславлюється |
А князь Ігор
Б князь Святослав
В князь Ярослав Мудрий
Г гетьман Остряниця
Д гетьман Хмельницький
|
|
40. Провідний мотив твору „Всякому місту…” Г.Сковороди |
А непрозора судова система
Б байдужість молоді до суспільних проблем
В „сродна праця”
Г життя з чистим сумлінням
Д паразитизм здирників і пияків
|
|
41. Цитатою Епікура „Подяка блаженній натурі за те, що потрібне зробила неважким,
а важке непотрібним” закінчується твір
|
А „Повість минулих літ”
Б „Слово про похід Ігорів”
В „Всякому місту – звичай і права”
Г „Бджола і Шершень”
Д „De Lebertate”
|
|
42. Сковорода є найвидатнішою постаттю в культурному житті України |
А ХІІІ ст.
Б ХІV ст.
В ХVІ ст.
Г ХVІІ ст.
Д ХVІІІ ст.
|
|
43. Ушанування справжніх життєвих цінностей; засудження і висміювання моральних
вад тогочасного суспільного життя; поштовх до розуміння, що життєва суєта не дає можливості людині збагнути суть життя – ідея твору Г.Сковороди
|
А „Бджола і Шершень”
Б „De Lebertate”
В „Собака і вовк”
Г „Всякому місту – звичай і права”
Д „Вхідні двері до християнської доброчинності”
|
|
44. Г.Сковорода є автором афоризмів усіх, окрім |
А „З усіх утрат втрата часу найтяжча”
Б „Бери вершину і матимеш середину”
В „Пісня та праця – великі дві сили”
Г „Людина – коваль свого щастя”
Д „Не суди лиця – суди слово”
|
|
45. Г.Сковорода є автором афоризмів усіх, окрім |
А „Скільки зла таїться всередині за гарною подобою: гадюка ховається в траві”
Б „Тоді лише пізнається цінність часу, коли він утрачений”
В „Лиш боротись – значить жить”
Г „Не за обличчя судіть, а за серце”
Д „Демон проти демона не свідчить, вовк вовчого м’яса не їсть”
|
|
46. На думку Г.Сковороди „Багатством живиться тіло, а душу звеселяє |
А повний гаманець”
Б хороша людина”
В споріднена праця”
Г вірний друг”
Д весела пісня”
|
|
47. Г.Сковороду вважають зачинателем жанру |
А байки
Б драми
В філософської поезії
Г повісті
Д нової української літератури
|
|
48. У вірші „Всякому місту – звичай і права” Г.Сковорода, даючи оцінку потворним
явищам дійсності, вдається до
|
А сатири
Б сарказму
В іронії
Г гротеску
Д алегорії
|
|
49. Сам Г.Сковорода називав себе |
А обранцем Божим
Б Прометеєм
В Езопом у постолах
Г Варсавою (сином свободи)
Д Божим улюбленцем
|
|
50. Для Бджоли („Бджола і Шершень”) праця – це |
А найсолодша втіха
Б спосіб закохати в себе
В найгірше випробування
Г спосіб збагачення
Д спосіб самовизначення
|
|
51. Улюбленим музичним інструментом Г.Сковороди була |
А скрипка
Б домбра
В сопілка
Г бандура
Д кобза
|
|