1. В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови |
А „Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, – подумав сам собі, – тут, мабуть,
сильніший дощ пройшов…”
Б Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: „Ще хтось
молоти під’їхав. І ночі не доспав.”
В „А ви спробуйте заспівати колискової,” – зірвалося в мене, та господиня знизала
плечима, мовляв: „Не знаю і не вмію…”
Г „Михайле, ти ще не в хаті?! – гримнув з катраги дід. – Гляди: перепаде нам обом
за лебедів!”
Д „Не чуєш, як літо пішло нашим народом?” – дивується мати.
|
|
|
2. Визначте, де правильно оформлено діалог |
А „Як ти учишся, Семене?” – „Трійки в табелі у мене…” – „Підтягнися, так негоже!”
– „Та у п’ятій чверті, може…”
Б – Як ти учишся, Семене?
– Трійки в табелі у мене…
– Підтягнися, так негоже!
– Та у п’ятій чверті, може…
В – „Як ти учишся; Семене?” – „Трійки в табелі у мене…”
– „Підтягнися, так негоже!” – „Та у п’ятій чверті, може…”
Г – Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене… – Підтягнися, так негоже! – Та
у п’ятій чверті, може…
Д – Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене…
– Підтягнися, так негоже! – Та у п’ятій чверті, може…
|
|
|
3. В якому рядку правильно оформлено цитату |
А Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко).
Б „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє”
(О.Довженко. Зачарована Десна)
В „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко: Кіноповісті.
Оповідання. – К.: Наукова думка, 1986. – с.471).
Г „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко. Кіноповісті.
Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).
Д Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко. Кіноповісті.
Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).
|
|
|
4. В якому рядку правильно використано лапки |
А Недарма кажуть: „Нема нічого стомливішого від чекання.”
Б Все росте, все рухається під синім покривом животворящої ночі, немов
поспішаючи швидше вирости за ніч, поки все спить, а рано, на сході сонця вийдуть хазяйки з сіней умиватись, глянуть на розквітлі соняшники й маки, яких не торкнула ще перша бджола, і вигукнуть в зачудуванні: „Мати Божа, що сталося в городі за ніч.”
В „Ось стомлена верба, відчувши ранній спів,
Пташками, квітами і сонцем оповита,
Над ніжним гомоном немовчних ручаїв
Тінисті, лагідні схилила віти.”
Г Як гарно в світі, – „говорить сам до себе дід.”
Д Насуплю я брови говорить зима, і вітер з морозом повіє: „Усе скрізь загине –
рятунку нема.”
|
|
|
5. В якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автора |
А „П,” – а. „П, – а, – п.” „П, – а. – П.” „П, – а: – П”. А: „П,” – а. А: „П.”
Б А: „П.” „П,” – а. „П, – а, – п.” А: „П,” – а.
В „П, – а: – П.” А: „П,” – а. „П, – а. – П.” „П,” – а. А: „П.”
Г А: „П.” – „П”. „П,” – а. „П, – а, – п.”
Д „П? – а, – п.” „П! – а. – П.” А: „П.”
|
|
6. Правильно розставлені розділові знаки в реченні |
А „Ну, з богом!”, – сказав дядько Тихін.
Б Поет підвівся з крісла й урочисто відповів: „моя перша вчителька.”
В В Україні кажуть: „Веселка воду п’є.”
Г „От би Ніні це побачити, от би вона зраділа,” – пурхнула в моїй голові думка.
Д А мати раптом „Чого ти мовчиш?”
|
|