1. Поширеним є речення |
А Ти, схоже, хочеш вийти сухим із води.
Б Тут весело.
В Доню, ми будемо відпочивати.
Г На жаль, хлопець виявився ні риба ні м’ясо.
Д Нехай усі танцюють, розважаються.
|
|
2. Простим є речення |
А Колоски, наче з чавуну вилиті, яскріли аж до самого обрію.
Б Хліб пахне солодко, як пахнуть медом соти.
В Ранній пар родить пшеничку, а пізній – метличку.
Г Співаючи, птах, як правило, сидить на гілці нерухомо, і тоді видно, як вібрує його
горлечко.
Д Ще поля вкриті снігом, ще з’явилися тільки перші таловини, а вже чути
жайворонка.
|
|
|
3. Неповними є речення |
А Більшість птахів – співочі.
Б Пташка красива своїм пір’ям, а людина – своїм знанням.
В Побажаю тобі щастя та веселої долі.
Г Шилом моря не нагрієш.
Д Прозору тишу протинав стук дятла по дзвінкій корі, наче бив він у дерев’яний
дзвоник.
|
|
|
4. Простим двоскладним реченням є |
А День був гарячий.
Б Пахне в’ялою травою, квітами.
В Надворі разом стишилось.
Г Швидко звечоріло.
Д Прокидаюсь, солодко позіхаю і швидко починаю рухатись.
|
|
5. Двоскладним є речення |
А Люблю зелені степи нашої північної Вкраїни.
Б А з синім небом вже щось діється.
В Доводилося вам їздити пізньої весни чи раннього літа по Україні?
Г Любуєшся на картину нічної степової краси, смакуєш раєве смакування.
Д Рослинам, зібраним на Івана Купала, приписували чудодійні лікарські
властивості.
|
|
|
6. Яке поєднання слів не є словосполученням |
А одержувала завжди
Б куплений давно
В зустрів брата
Г надійшов лист
Д цікаві енциклопедії
|
|
7. Правильно розставлені розділові знаки в реченні |
А Через усю Вкраїну вогнем прокотилася війна біль і горе народу.
Б Діти хлопчик і дівчинка шептались поміж себе.
В Квітку метелик цілує, обрії – сонце, вітер – берізку німую.
Г Душа його прохала волі молодої сили простору.
Д Петро виймає з кишені свою цяцьку кресало з напильника і кремінь аж з
Карпатських гір.
|
|
|
8. Неповним (розділові знаки вилучено) є речення |
А Дядько Євмен лісник одного з об’їздів борівського лісництва того дня прокинувся
на світанні.
Б А воно могутнє світило все більше виповнювало світ.
В Одна з прибулих молода дівчина плела вінок з польових квітів.
Г Видатні поети і письменники України Павло Тичина Максим Рильський та інші
своїми перекладами ознайомили рідний народ з кращими зразками грузинської класичної поезії.
Д В гаю химерна тінь.
|
|
|
9. Однією частиною мови є головне слово в словосполученнях |
А гуркіт грому, печиво з кмином, грати на роялі
Б розумна пропозиція, мальовнича картина, дуже високо
В сидіти мовчки, бадьоро заговорити, закінчити роботу
Г теплий одяг, рідні батьки, дуже дорого
Д з доброю посмішкою, мити підлогу, малювати картину
|
|
10. Складним є речення |
А Кожушок на ялинці геть свіжий і, ще недавно чорний од літнього тепла, тепер
посвітлів.
Б Тут кожен камінь пише заповіт і кожна гілка шле адреси літу.
В Там, на рівному березі невеликої повноводної річки Почайни, видалося чимале
селище.
Г Зашуміла вода на низині, шукаючи виходу.
Д Хмарки, наче з легкої бавовни, швидко миготіли над землею.
|
|
|
11. Cпонукальним є речення |
А Який вдалий малюнок!
Б Він обов’язково віддасть борг!
В Де поділись мої окуляри?
Г Скажи йому ласкаве слово.
Д Микола вчиться добре, а Анатолій вчиться відмінно.
|
|
12. Неповна частина є в реченні |
А Навколо тільки дрімучий тютюн і мак.
Б Наймити вже спорожнили довженні вози, й один напуває коней, а другий сміття
загрібає граблями до стогу.
В У нього очі – наче волошки в житі.
Г Напевне, в кожному із нас дрімає щось від Піфагора.
Д В осінній млі така прозора мить минулих днів, розстріляних шрапнеллю.
|
|
|
13. Повним є речення |
А Хорив має сімнадцять літ; у припухлих губах – дитяча наївність, а в очах, таких
синіх, як весняний ряст, – незбагненний подив, ніби він уперше побачив світ.
Б Одну доньку назвали батьки Вишенькою, а другу Вінничкою.
В Поставили Вишенька зі своїм чоловіком дерев’яну хату на правому березі Бугу, а
Вінничка на лівому.
Г Одна хата підведена червоним, друга синім, та вкрита соломою, сусідня очеретом.
Д Суспільство здорове, життєздатне, коли воно складається не з безликих
індивідумів, а складається з громадян, патріотів своєї землі.
|
|
|
14. Неповним є речення |
А Спочатку бачимо пологі округлі пагорби, укриті лісом, а нижче – гори, хоча й
невисокі, але дуже стрімкі.
Б Патріотизм починається зі ставлення до своєї рідної мови.
В Об’єктивно поняття рідної мови виступає поряд з поняттям рідного дому,
батьківської хати, материнського тепла, Вітчизни.
Г Рідна мова є одним з тих засобів, за допомогою яких створюється соціальний
механізм успадкування культури від покоління до покоління, тобто вироблення національної культурної традиції.
Д Мова єднає між собою представників певного народу в часі й просторі.
|
|
|
15. Усі речення неповні, окрім |
А Так, одні, колись нікому не відомі, міста й країни набувають великого значення й
могутності, інші відходять у небуття або ж втрачають свою колишню велич.
Б Коло бабусиної хати ростуть вишні, біля хвіртки кучерявий бузок, а від вулиці –
явори.
В Своя мазанка ліпша від чужої світлиці.
Г Частину кавунів відправляли по річці, а іншу возами перевозили на станцію.
Д Мати часто говорила мені, що треба любити світ, а сестрі про дружбу і підтримку
в сім’ї.
|
|
|
16. Неповними є всі речення, окрім |
А Згодом тут виросло селище, а потім містечко Бич (зараз це село Тустановичі).
Б Усвідомлення себе як особистості здійснюється через мову рідних людей, а тому
протягом усього свого життя кожен сприймає цю першу мову в оточенні спогадів про батька й матері, братів і сестер, спогадів про рідний дім.
В Світає на сході, а на заході…
Г Про нього часто говорять, а про неї ні.
Д Шурхотить ковила, піднімається шабельник, співає іван-чай, а осокори…
|
|