2.2. Співвідношення між літерами і звуками

2.2. Співвідношення між літерами і звуками

1. Звуків більше ніж букв у кожному слові рядка
А віщун, люб’язний, матір’ю, пів’ялинки
Б задоволення, Коцюбинський, здоров’я, життя
В піддашшя, гість, ложка, близько
Г празький, рівняння, філософія, щока
Д бездоріжжя, медвяний, рум’янець, верб’я
А
Б
В
Г
Д
2. Звуків більше ніж букв у кожному слові рядка
А доповідь, мільярд, Поділля, дзеркальце
Б яруга, пір’їна, дощ, соціологія
В Святослав, щука, їжак, арф’яр
Г духмяний, розрісся, життя, мільйонний
Д дівчинонька, різьбяр, доленька, зусилля
А
Б
В
Г
Д
3. Букв менше ніж звуків у кожному слові рядка
А боягуз, різьбяр, сопілка, рядно
Б буряк, школяр, тритон, манто
В ґанок, бур’ян, сіль, крюк
Г щітка, м’ясо, в’яз, пуп’янок
Д військо, коваль, пальці, бульйон
А
Б
В
Г
Д
4. Букв менше ніж звуків у кожному слові рядка
А знання, ллєш, свобода, жінка
Б торф’яний, верб’я, кар’єра, вія
В розкіш, колодязь, травень, сльози
Г інший, січень, дзьоб, цівка
Д міський, квітень, любов, донька
А
Б
В
Г
Д
5. Букв менше ніж звуків у кожному слові рядка
А льон, пісня, лінь, ллєш
Б колосся, кар’єра, торф’яний, в’юрок
В навмання, п’єса, євро, донька
Г яблуко, м’яч, бджола, м’ясо
Д черв’як, юрта, уява, поєдинок
А
Б
В
Г
Д
6. Букв більше ніж звуків у кожному слові рядка
А щітка, колодязь, область, міський
Б торф’яний, льон, сіль, рядно
В черв’як, буряк, курінь, юнга
Г боягуз, ожеледь, євро, галька
Д різьбяр, лінь, знання, сьомий
А
Б
В
Г
Д
7. Букв більше ніж звуків у кожному слові рядка
А галузь, женьшень, дзвоник, саджати
Б Ірпінь, сяйво, бадьорий, донька
В парасоль, тиждень, джинси, їжак
Г грудень, більшість, сховище, лань
Д січень, очищення, яблуко, сім
А
Б
В
Г
Д
8. Букв більше ніж звуків у кожному слові рядка
А ллєш, мільярд, пень, пуп’янок
Б колосся, кінь, військо, явір
В навмання, коваль, вія, гуща
Г бджола, студентський, більярд, мовлення
Д мільйон, біологія, ніженька, рибонька
А
Б
В
Г
Д
9. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А Ялта, льон, тьохкати, свідчення
Б народження, гора, лідер, їхати
В провісник, Євангеліє, книжка, човен
Г ячмінь, промічик, морквяний, щедрість
Д сором’язливий, ягня, щедрота, ходжу
А
Б
В
Г
Д
10. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А цвяx, підживлювати, вугляр, рідня
Б Гімалаї, боєць, Юрмала, їжак
В нянька, уявлення, вроджений, з’їзд
Г почуття, дзеленькати, пуп’янок, підземельний
Д відшкодування, досьє, щелепа, ін’єкція
А
Б
В
Г
Д
11. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А джаз, криниця, лящ, поєдинок
Б знищення, рум’янець, спрощення, український
В проводжати, тиждень, щогодини, попереду
Г кількість, Юпітер, джем, щоденно
Д пір’я, дужий, боєць, щільність
А
Б
В
Г
Д
12. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А кількість, асиміляція, молотьба, школяр
Б пюре, наука, рум’янець, заповідь
В колосся, дощ, застеляю, дідусь
Г тривога, бюро, рядно, підживлювати
Д вугілля, узбережжя, кур’єр, порядок
А
Б
В
Г
Д
13. У якому рядку букви я, ю, є, ї позначають два звуки?
А майя, пір’я, єднати, Європа, олов’яний
Б бар’єр, бюджет, ательє, Прип’ять, нюанс
В Нью-Йорк, медвяний, стерв’ятник, ялина, хімія
Г яхта, торф’яний, мюслі, дев’ять, юнга
Д всякий, філія, м’ята, філософія, юрта
А
Б
В
Г
Д
14. У якому рядку допущено помилку в поділі слів для переносу?
А ор – ля, ніч – ний, надій – ду, 45 – км
Б КАМАЗ, польо – вий, бойо – вик, сон – ний
В без – соння, міль – йон, сі – м’я, бій – ці
Г сус – піль – ство, від’ – єднати, лля – ти, під – казати
Д від – дати, полум’ – яний, 28 км, дит’ – ясла
А
Б
В
Г
Д
15. У скількох випадках пишеться літера ґ на місці крапок?

Дру..орічник, ..азетяр, хорео..рафія, ..ава, ..анок, дзи..лик, а..роном, ..ривня, ..валт, ..ектар, ..ном, ..о..ель-мо..ель, ..расувати, а..рус, ви..ода, ..рунт.
А 3
Б 4
В 12
Г 11
Д 10
А
Б
В
Г
Д
16. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву о
А к..жан
Б пл..вець
В х..зяїн
Г к..чан
Д к..тушка
А
Б
В
Г
Д
17. У якому рядку в усіх словах я, ю, є позначають один звук?
А медвяний, пряник, зм’якнути, духмяний
Б різьбярство, без’язикий, В’ячеслав, зоряний
В любов’ю, освятити, ряднина, узгір’я
Г Святослав, торф’яний, безправ’я, трясовина
Д цвяшок, рутвяний, мавпячий, морквяний
А
Б
В
Г
Д
18. Позначте рядки, у яких правильно зроблено звукозапис слів
А [узсб’íч’:а], [прол’ісок], [йащірка]
Б [узб’íч’:а], [прóл’ісок], [йáшчірка]
В [узб’íч’:а], [прóл’ісок], [йáшч’ірка]
Г [узбíч’:а], [прóл’ісоук], [яшчірка]
Д [узб’іч’:а], [прóл’ісок], [йáшч’іeрка]
А
Б
В
Г
Д
19. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
А сонний [сóн:ией], знайомишся [знайóмиешс’а]
Б медовий [меидóвией], дужка [дýшка]
В раджу [рáу], мелодія [меилóд’ійа]
Г дзьоб [дз’об], вогко [вóгко]
Д межа [меижá], пісня [пíсн’а]
А
Б
В
Г
Д
20. У всіх словах якого рядка звуків на два більше, ніж букв?
А солов’їний, ящірка, возз’єднання
Б бурячиння, Мар’янівка, тьохкати
В між’яр’я, ящичок, яєчня
Г перемир’я, сміливістю, щастя
Д під’яр’я, станьте, мокряччя
А
Б
В
Г
Д
21. Який художній засіб використано в уривку із вірша Лесі Українки „Соntrа sреm sреrо!”
Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі.
А анафору
Б епіфору
В асонанс
Г алітерацію
Д порівняння
А
Б
В
Г
Д
22. Знайдіть відповідність між рядками поезії і засобами милозвучності
1. Не зірвуться слова, гартовані, як криця,

І у руці перо не зміниться на спис.
(Олена Теліга)

2. Комусь хай калинове світло на долю проллється,

Комусь хай калинова музика грає в словах.
Комусь хай калинова кров простелить у серці,
Комусь хай калиновим сонцем горить голова.
(Є. Гуцало)

3. Вічний революціонер –

Дух, наука, думка, воля…
(І. Франка)

4. Хмарина в небі голубім

Пливе, як мрія, одиноко,
І вітру раннього потоки
Несуть її крилом своїм.
(А. Малишко)
А анафора
Б алітерація
В чергування
Г епіфора
Д асонанс
  А Б В Г Д
1
2
3
4
23. Текст і завдання до нього.
1. Десь зовсім близько від них невгамовно виводив свою пісню соловейко. 2. Спершу, коли починав заливатися, здавалося, що у горлечку в нього билася маленька співуча намистинка. 3. Короткий свист – і ось вона вже вискакувала з дзьобика і стрімко летіла над лісом, а за нею вискакували такі ж самі намистинки, і всі вони нанизувалися у довгий невидимий разок. 4. Потім нитка на тому разку рвалася, і намистинки падали в лунке озеро. 5. Соловейкові жаль ставало їх і він заходжувався ойкати, схлипувати. 6. Швидко заспокоївшись, розщедрювався і без жалю розсипав навкруги коштовності: камінці-самоцвіти, бурштинові намистинки, червоні коралі, срібні сережки, золоті колечка.
А. Укажіть кількість речень, у яких є слова з двома літерами, що позначають один звук
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
E 6
А
Б
В
Г
Д
E
Б. Укажіть кількість речень, у яких є слова, що містять літеру, яка позначає два звуки
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
E 6
А
Б
В
Г
Д
E
В. З’ясуйте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 5
E 6
А
Б
В
Г
Д
E