1.3. Фонетична транскрипція

1.3. Фонетична транскрипція

1. Порушено літературну вимову слова в рядку
А дужчий – [дýжчий]
Б легка – [леихкá]
В сережка – [сеирéшка]
Г просьба – [прóз’ба]
А
Б
В
Г
2. Слова, у яких усі приголосні тверді, подано в рядку
А щогла, смуга, будинок, ковдра
Б сосна, огорожа, береза, пролісок
В яблуко, дорога, вудка, рибина
Г черевик, вишня, листок, джерело
Д коло, м’ята, бджола, щука
А
Б
В
Г
Д
3. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
А квітці – [кв’íц’:і], глядач – [гл’адáч]
Б ясен – [йáсен], чекання – [чеикáн’:а]
В льон – [л’он], обходжу – [обхóджу]
Г жінка – [ж’iнка], мідь – [м’ід’]
Д незабудка – [неизабýтка], колишуться – [коли́шуц’:а]
А
Б
В
Г
Д
4. Усі приголосні дзвінкі у групі слів у рядку
А жменя, зілля, дорога, книга
Б білка, морози, веселка, злива
В гроза, ведмідь, ворона, літо
Г берег, дзвін, вокзал, грань
Д град, береза, дерево, зірка
А
Б
В
Г
Д
5. Пара слів з однаковими приголосними звуками в рядку
А дятел, дубок
Б злива, льодок
В клен, липа
Г сіль, слива
Д тінь, тиша
А
Б
В
Г
Д
6. В якому слові не відбувається уподібнення приголосних
А нігті
Б кігті
В легко
Г могти
Д просьба
А
Б
В
Г
Д
7. Знайдіть рядок слів, у вимові яких спостерігається явище уподібнення приголосних
А смужка, боротьба, зцілити, кішка
Б низка, молотьба, зсипати, миска
В вогкий, рюкзак, нігтик, зсунути
Г стежка, екзамен, зцементувати, грушка
Д казка, зсушити, кігті, мишка
А
Б
В
Г
Д
8. В якому рядку десять голосних звуків
А сестра, школяр, брат, матір, тато
Б стіна, стеля, ґудзик, ліжко, музика
В юннат, обруч, лист, яблуня, відпочинок
Г виставка, доля, твір, пір’я, кіно
Д хліб, нащадок, сторож, ярмо, кінь
А
Б
В
Г
Д
9. В якому рядку подано правильну транскрипцію
А рахівниця – [рах’іўни́ц’я]
Б стежина – [стежин’а]
В доводиться – [довóдиец’:а]
Г коротший – [коурóч’ч’ий]
Д травиця – [трави́ес’я]
А
Б
В
Г
Д
10. Знайдіть рядок, у якому в усіх словах приголосні дзвінкі
А горошина, мережа, олень, могти
Б черговий, котрий, живемо, міх
В довідник, читати, новизна, гриміти
Г нести, лиман, розумний, вокзал
Д губи, ґедзь, день, морозиво
А
Б
В
Г
Д
11. Буквосполучення дз позначає один звук в усіх словах рядка
А родзинка, відземний, дзвякнути, ґедзь
Б надзамковий, дзиґа, дзуськи, підзахисний
В підзвітний, дзвеніти, надзвичайний, підземелля
Г підзаголовок, дзеленькати, дзвінкий, відзначати
Д дзвякати, дзьоб, дзвіночки, надзьобати
А
Б
В
Г
Д
12. Буквосполучення дж позначає один звук в усіх словах рядка
А джміль, джемпер, джоуль, джгут
Б віджити, джиґун, переджнивний, джеркотіти
В підживлювати, піджарювати, джинси, віджати
Г ходжу, переджовтневий, джелиний, розбуджу
Д віджувати, джентельмен, джура, кинджал
А
Б
В
Г
Д
13. Правильну вимову відображає транскрипція слів у рядку
А просьба [прóс’ба], буряк [бур’ак]
Б вівця [в’івц’а], ґудзик [ґýдзик]
В анекдот [анеикдóт], радість [радіст’]
Г боротьба [бород’бá], жінка [ж’íнка]
Д левада [левáда], джем [джем]
А
Б
В
Г
Д
14. Правильну вимову відображає транскрипція слів у рядку
А щастя [шчáс’т’а], няньчити [н’анчити]
Б човен [чóвиен], свято [св’áто]
В земля [зеимл’á], подвір’я [подв’ірйа]
Г м’ята [м’ата], совість [сóв’іст’]
Д мороз [морóс], пюре [пйурé]
А
Б
В
Г
Д
15. Підкреслені букви позначають один і той самий звук у всіх словах рядка
А різьбяр, безіменний, близький, зоря
Б доленька, підживлення, донечка, учитель
В зусилля, зозуленька, яблуко, збудник
Г пам’яттю, більшість, туманність, картопля
Д ходьба, джем, дзвінок, відповідальність
А
Б
В
Г
Д
16. Підкреслені букви позначають один і той самий звук у всіх словах рядка
А голубеня, Богун, зозуля, сосуд
Б сількор, саджати, сіль, садок
В покоління, вичищений, знання, безгоміння
Г копієчка, краєчок, життєдайний, єдність
Д берег, ясени, вершина, джем
А
Б
В
Г
Д
17. Уподібнення глухих звуків до парних дзвінких відбувається в кожному слові рядка
А мотузка, повсякденний, тітчин, вітчим
Б вести, просьба, баскетбол, каска
В отже, молотьба, Тбілісі, якби
Г боротьба, дігтяр, вогкість, свято
Д мерехтіти, Великдень, ллється, милуєшся
А
Б
В
Г
Д
18. Букви я, ю, є позначають по одному звуку в кожному слові рядка
А висаджує, священний, в’юн, щавелевий
Б рядно, гривня, подвір’я, біографія
В сяяти, сім’я, кар’єра, пюпітр
Г рум’яний, зв’язок, щастя, рясний
Д дзюркртіти, народження, щотижня, духмяний
А
Б
В
Г
Д
19. Букви я, ю, є позначають по одному звуку в кожному слові рядка
А рясний, плем’я, заощадження, кур’єр
Б перевіряють, криниця, лящ, поєдинок
В висаджує, тінню, спрощення, ямка
Г в’ялений, м’ята, фаянс, полум’я
Д порядок, свято, знищення, ряска
А
Б
В
Г
Д
20. Букви я, ю, є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А біографія, армія, юрба, ряска
Б ялина, вишняк, їжа, мрія
В Марія, яма, яворина, євро
Г їжак, любов, щастя, маятник
Д рядок, грюкати, пів-Європи, матір’ю
А
Б
В
Г
Д
21. Букви я, ю, є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А В’єтнам, ягода, ялина, під’їзд
Б місяць, ніяковість, з’їхати, рілля
В лінія, пам’ятає, клієнт, буряно
Г з’явитись, досьє, людськість, юність
Д китаєць, вирощують, пір’я, тьмяний
А
Б
В
Г
Д
22. Букви я, ю, є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А будівля, Україна, школяр, місяць
Б оповідання, сюжет, футляр, ялівець
В фаянс, ялинка, юшка, міжгір’я
Г бажання, ярмарок, яблуко, ярлик
Д заява, тьохкає, Ньютон, бюро
А
Б
В
Г
Д
23. Букви я, ю, є позначають по два звуки в кожному слові рядка
А висаджує, рум’янець, п’єса, пам’ять
Б вечеря, невільниця, мрія, буряк
В більярд, солов’ї, зілля, яр
Г ягода, арія, ювіляр, весілля
Д сміятися, з’явитися, біологія, життя
А
Б
В
Г
Д
24. Твердий приголосний є в кожному слові рядка
А дорога, кобзар, Уманщина, базар
Б січень, верба, артист, дзенькати
В боротьба, телефон, щедрість, абрикос
Г школа, школяр, ягода, бкува
Д арія, клас, опера, урок
А
Б
В
Г
Д
25. Твердий приголосний є в кожному слові рядка
А ювіляр, мереживо, фаянс, барвінок
Б барвник, істина, фрагмент, фабула
В фарба, сміятися, натура, ялинка
Г роман, герой, тінь, ґазда
Д кіно, морква, сокіл, футляр
А
Б
В
Г
Д
26. М’який приголосний є в кожному слові рядка
А медальйон, щедрість, школа, мереживо
Б ярлик, міжгір’я, ґедзь, серце
В осінь, сніг, заява, гуща
Г літо, тьохкає, бюро, щука
Д щастя, ньютон, сьогодні, в’юн
А
Б
В
Г
Д
27. М’який приголосний є в кожному слові рядка
А рум’янець, дзьоб, висаджує, невільниця
Б п’єса, пам’ять, мільйонний, борщ
В щедрість, мрія, зілля, голос
Г більярд, солов’ї, лоза, сіль
Д сьомий, філософ, метелик, шлях
А
Б
В
Г
Д
28. Установіть відповідність між характеристикою звуків у слові та словом
1 у слові на один звук більше, ніж букв
2 у слові однакова кількість звуків та букв
3 у слові на один звук менше, ніж букв
4 у слові на два звуки менше, ніж букв
А сім’я
Б між’яр’я
В дзьобик
Г щабель
Д дзеркало
  А Б В Г Д
1
2
3
4
29. Текст і завдання до нього.
1. Перший місяць осені за календарем – вересень. 2. День народжується в осінньому серпанку й обігріває землю. 3. Золотяться березові гаї, бульвари й парки укриваються першим жовтим листям. 4. На своїх парашутиках з легких пушинок подорожують з місця на місце й насінини кульбабки. 5. Скромна краса пізньої осені. 6. Листопад день від дня сумнішає. 7. Природа ніби причаїлася, чекаючи зимових холодів.
А. Вкажіть речення, у словах яких букви я, ю, є позначають два звуки
А 1, 2, 3, 4, 5, 7
Б 2, 3, 4, 5, 6, 7
В 1, 3, 4, 5, 6, 7
Г 1, 2, 3, 4, 5, 6
Д 1, 2, 4, 5, 6, 7
А
Б
В
Г
Д
Б. Позначте речення, у якому є двоскладові слова, які не можна переносити
А 1
Б 2
В 3
Г 4
Д 6
А
Б
В
Г
Д
В. В якому варіанті подано правильну транскрипцію до слова народжується
А [нарóджуєт’с’а]
Б [нарóуйет’с’а]
В [нарóджуйец’:а]
Г [нарóуйеиц’:а]
Д [нароуйеиц’:я]
А
Б
В
Г
Д